Nieuwsbrief Januari 2015

"Als je vertrouwen hebt, hoef je niet de gehele trap te zien om de eerste stap te zetten."
Martin Luther King

Bouwen aan vertrouwen
Dagelijks werken wij met veel passie voor onze relaties vanuit onze missie 'bouwen aan vertrouwen'. Iedere dag opnieuw is het winnen en behouden van het vertrouwen van de omgeving van onze relaties een voorwaarde voor succes. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening aan uw organisatie steeds verder optimaliseren.

Graag bieden wij u de nieuwsbrief aan van de Dutch PR Group en de aan haar verbonden labels Maussen Communications & Public Relations, Leads PR en Salon Waldorf. Omdat wij het belangrijk vinden om u over onze relaties te informeren en wellicht met elkaar te verbinden stellen wij in deze eerste editie van 2015 kort een aantal van onze relaties aan u voor. Het verbinden zit ons in het bloed. Indien u in contact wilt komen met relaties van onze organisatie dan vernemen wij dit graag.

Bart Maussen                         Wencke Fassbender

Martha Flora Huis opent in Hoorn en Maastricht
Martha Flora biedt particuliere verpleeghuiszorg voor oudere mensen met een dementie. Bij Martha Flora krijgen zij de mogelijkheid om het leven zoals zij dat gewend zijn zoveel mogelijk voort te zetten. Martha Flora opent in april en mei alweer haar vierde en vijfde locatie. Naast Gouda, Den Haag en Lochem, breidt Martha Flora nu uit naar Hoorn en Maastricht.

De beschermde samenleving in een Martha Flora Huis biedt de bewoners, naast een eigen comfortabele plek, de keuze uit uiteenlopende gemeenschappelijke ruimten, met een verschillende sfeer en een verschillend prikkelaanbod. Elke bewoner krijgt daadwerkelijk persoonlijke aandacht en de familie hoort er helemaal bij.

Ervaren, streng geselecteerde en kundige medewerkers geven professionele en liefdevolle zorg. Martha Flora leidt ze op en coacht ze voortdurend. Haar medewerkers hebben de tijd, de ruimte en de kennis om een zo goed mogelijke relatie met de bewoners en hun dierbaren aan te gaan. Zij zijn de sleutel tot de allerbeste zorg.

Qiy draait de wereld om: geen fabel, maar feit!
Neemt u heel even de tijd om deze korte film te bekijken?

Vanuit een simpel te registreren individueel Qiy Domein heeft de consument niet alleen toegang tot zijn of haar data, maar hij of zij bepaalt ook zelf met wie deze informatie gedeeld mag worden. Op deze manier kan echte privacy ervaren worden.

De Qiy Foundation uit Boxtel heeft de afgelopen jaren een duidelijke en simpele manier gevonden om definitief een einde te maken aan online voorwaarden en daarmee de consument zelf de controle over zijn of haar gegevens te geven. Aangesloten organisaties kunnen zich op de consument abonneren en niet andersom zoals nu geldt. Inmiddels hebben verschillende ministeries en coalitipartners hun actieve betrokkenheid getoond.

Iedere maand is er een Qiy Notes Live. De volgende bijeenkomst is op 26 februari om 15:30 uur bij de Qiy Foundation in Boxtel. Registreren doet u hier. Een speciale Qiy Notes Live vindt plaats op 2 maart om 15:30 uur bij de Dutch PR Group in Amsterdam. U bent van harte welkom!

Wellness Ball bevordert verantwoorde zithouding
Technogym introduceerde enige tijd geleden met de Wellness Ball Active Sitting een nieuwe manier van zitten. Technogym heeft de bal ook ingezet in het perscentrum van de Mercedez-Benz FashionWeek Amsterdam en ook op het kantoor van de Dutch PR Group wordt genoten van het comfort.

Het lichaam wordt constant actief gehouden wanneer de bal als stoel wordt gebruikt. De innovatieve zetel helpt gebruikers om een juiste houding aan te nemen, de stabiliteit van de romp te verbeteren, de flexibiliteit van het lichaam te bevorderen en buik en benen te vormen. De bal met een verzwaarde onderste helft en een antibacteriële, wasbare hoes biedt naast comfort dus ook training tijdens het zitten.

Boutiquehotel The Roosevelt opent in Middelburg
Hotel The Roosevelt zal vanaf het voorjaar 2015 haar deuren openen. Ondernemersechtpaar Raymonde en Martin van der Louw spelen in op de behoefte aan meer hotelkamers in het luxere segment in de Zeeuwse hoofdstad. In het hotel worden vier hotelsuites, 24 Boutique hotelkamers, vergaderruimten, wijnbar De Orient en een beschutte stadstuin gerealiseerd. Estida Amsterdam (Hotel New York, Jopenkerk) tekent voor het interieur.

De transformatie van het gemeentelijk monument naar het nieuwe, chique Boutique Hotel The Roosevelt in het is inmiddels in volle gang. Het ontstaan van Hotel The Roosevelt  kan vanaf februari gevolgd worden via de Roosevelts’ specials.  Gasten kunnen hier aangeven wat zij wel of niet graag terugzien in het nieuwe Boutique hotel, een gebaar dat getuigt van Zeeuwse nuchterheid met de allure van een vijfsterrenhotel.

Tevens is Hotel The Roosevelt op zoek naar proefslapers. U kunt hiervoor contact opnemen met Wencke Fassbender.

Vergaderen bij de moestuin van Het Hof in Bergen
Kunstenaarsdorp Bergen is sinds september 2014 een prachtige locatie rijker. Het Hof gelegen op een idyllisch landgoed, is een tot de verbeelding sprekende ontmoetings- en belevingsplek met gastronomie, natuur en kunst als belangrijke uitgangspunten.

Deze idyllische locatie midden in de natuur is vernieuwend in haar aanbod, onder andere middels interactieve workshops. Onderdeel van het landgoed is een grote biologische moestuin waarvan de oogsten direct worden gebruikt in de keuken van Het Hof. Verse gerechten, stijlvolle boardrooms in combinatie met de serene sfeer maken Het Hof een unieke locatie voor elke training, bijeenkomst of vergadering. Daarnaast biedt Het Hof een bijzonder agenda met een sociaal maatschappelijke accent. De jaarlijkse goedbezochte Kunst10daagse is daar een mooi voorbeeld van.

U bent van harte welkom voor een persoonlijke rondleiding op dit prachtige landgoed.

Meedenken én meedoen door de partners van 181 Advisory
181 Advisory staat als strategisch en financieel adviesbureau voor een transparante en geloofwaardige manier om als  co-driver een positie naast de ondernemer in te nemen en deze te begeleiden naar een succesvolle verkoop. 181 Advisory richt zich op ondernemingen met een omzet van ongeveer €10 miljoen tot €100 miljoen.

181 Advisory onderscheidt zich van de grote marktspelers door in eerste instantie de nadruk te leggen op het verkoopbaar c.q. verkoopklaar maken van een bedrijf met als doelstelling de uiteindelijk gerealiseerde waarde bij een verkoop te maximaliseren. Als de situatie daar om vraagt behoort ook participatie tot de mogelijkheden.

Basefarm biedt IT-management van formaat
Basefarm is een toonaangevende Managed Service Provider van technische oplossingen voor bedrijfskritische zakelijk applicaties. Basefarm biedt hoogwaardige cloud- en IT-services en applicatiemanagement vanuit zes datacenters in Europa en garandeert hiermee dat bedrijfskritische applicaties altijd beschikbaar zijn.

Basefarm is opgericht in 2000 en beheert met ruim 350 medewerkers meer dan 35.000 services voor meer dan 40 miljoen eindgebruikers in 23 landen. Klanten van Basefarm zijn onder andere Schiphol, Ziggo, D-Reizen, Funda, Klarna, Norwegian Airlines, TV4 en Spotify.

Lexa.nl bereidt zich voor op Valentijnsdag
Januari is de drukste maand voor nummer 1 datingsite Lexa.nl. Lexa.nl ziet een stijging in het aantal registraties in de eerste weken van het nieuwe jaar. Net na de feestdagen missen singles een partner en vol goede moed beginnen zij aan het nieuwe jaar. Het nieuwe jaar brengt singles nieuwe kansen in de liefde.

Veel tijd om bij de drukte stil te staan is er niet voor de gebruiksvriendelijke en gevarieerde datingsite. Ze richt haar pijlen op Valentijnsdag 14 februari, want dit jaar op een zaterdag valt. Lexa.nl is druk bezig met de voorbereidingen voor Flirtweek. In de week voor Valentijnsdag worden borrels en activiteiten georganiseerd voor singels door heel Nederland. Het begint tenslotte met een flirt...

Miljoenenpubliek voor catwalk shows FashionWeek
Van 16 tot 26 januari vond Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam plaats. De hoofdstad hulde zich in mode, waarbij diverse shows en activiteiten werden georganiseerd. Opvallend was het miljoenenpubliek dat de catwalk shows bereikten door de live uitzendingen op billboards langs de snelweg.

Elke dag werd een catwalk show live uitgezonden op de 100m² LED schermen van Interbest. De live uitzendingen vinden plaats tijdens de avondspits, zodat heel werkend Nederland kon meegenieten van de shows van topontwerpers.

Terwijl de autobestuurders genoten van hun front row seat, verzorgde Salon Waldorf achter de schermen voornamelijk de coördinatie van camera- en persaccreditatie, het sturen en opvolgen van persberichten, de bemanning van het perscentrum en monitoring en rapportage van pr-waardes.