Dutch PR Group

Nieuwsbrief Oktober 2015

“ When dealing with people, remember you are not dealing with creatures of logic, but creatures of emotion„ Dale Carnegie

Public Relations gaat over relaties met mensen. Wij zijn overtuigd van Slow PR omdat dat een manier van werken is, die de menselijke kant van ons vak benadrukt en tijd vraagt om vertrouwen te bouwen. Zo weten wij waarover en in welke vorm onze mediarelaties graag schrijven. Wij bieden hen graag een een voorzetje voor een interessante invalshoek. Door deze persoonlijke verbinding aan te gaan, bouwen we een persoonlijke relatie op met journalisten. Deze waardevolle relatie versterkt de activiteiten die wij namens onze klanten uitvoeren om aan hun reputatie te bouwen en hun zichtbaarheid in de media te vergroten. Persoonlijk contact vormt de sleutel, want uiteindelijk zijn we allemaal mensen.

200 jaar Koningshuis in één boek 'Het Koninklijk huis der Nederlanden'
21 september vierde Nederland het 200-jarig bestaan van het Koninkrijk der Nederlanden. Waar nu Koning Willem-Alexander aan het hoofd van de monarchie staat, gingen drie koningen en drie koninginnen hem voor. Maar wat is er allemaal veranderd in die twee eeuwen monarchie? Historicus en koningshuiskenner Arnout van Cruyningen geeft in het herziende en geactualiseerde boek 'Het Koninklijk Huis der Nederlanden' een inzicht in het leven van de Oranjes.

Mattia Creanza en Anouk Thijssen winnen Elite Model Look Nederland 2015
De Beurs van Berlage was vanavond dé plek voor aanstormende topmodellen. Tien jongens en tien meisjes namen het tegen elkaar op tijdens de finale van Elite Model Look Nederland. Mattia Creanza uit Hoogblokland (15 jaar oud, 1.83m) en Anouk Thijssen uit Wijchen (15 jaar oud, 1.82m) wonnen de prestigieuze modellenwedstrijd, waarbij zij een modellencontract bij Elite Model Management Amsterdam hebben gekregen. Ook representeren zij Nederland tijdens de 32ste editie van Elite World Final in Milaan.

Sport Benelux Gezond: Energie opwekken met je Technogym fitnessapparaat
Met de herfst voor de deur wint de behaaglijke bank het soms van de sportschool. Maar het wordt lastig om niet te gaan als je door het sporten ook nog eens bijdraagt aan een groenere en gezondere wereld. Van 21 september tot en met 5 oktober organiseerde Technogym weer een Green Challenge. De digitale competitie droeg dit jaar de naam Sport Benelux Gezond. Fitnessclubs door heel Nederland streden om het generen van de meeste energie.

Megatrends in de Nederlandse agri-food sector
Nederland floreert als ’s werelds één na grootste exporteur van agricultuur en voedselproducten. Alleen Amerika exporteert meer groente en fruit. De Nederlandse agri-food sector genereert € 52,2 miljard van het BNP en is daarmee goed voor 20% van de totale exportwaarde van Nederland (Hollandtrade.com). Hiermee is deze snel groeiende sector van groot economisch en maatschappelijk belang. De Nederlandse agri-food sector heeft zich op de radar geplaatst; de groeiende vraag naar Nederlandse producten brengt kansen, maar dit brengt ook uitdaging met zich mee, aldus SIRE Life Sciences.

MYHOMEBOX: Alle huishoudelijke elektronica in één App
Tijdens de techbeurs IFA in Berlijn is MYHOMEBOX aan het internationale publiek geïntroduceerd. MYHOMEBOX is het meest geavanceerde product op het gebied van Home Automation van dit moment. Het kastje van MYHOMEBOX bestaat uit een domotica-hub die kan communiceren met vrijwel alle draadloze protocollen. Zo wordt alle huishoudelijke elektronica, zowel binnen- als buitenshuis, met elkaar verbonden en kunnen deze bestuurd worden via de App.

Digital Marketing World Forum komt naar Amsterdam
Op 13 en 14 april vindt het Digital Marketing World Forum plaats in Felix Meritis te Amsterdam. Tijdens de digital and social marketing conferentie #DMWF buigt de wereldwijde marketing community zich over uitdagingen in de digitale toekomst. Een snel ontwikkelend medialandschap vraagt om het bundelen van krachten. Door middel van case-studies, interactieve debatten en gestructureerde innovatielabs leren marketingprofessionals aan èn van elkaar. Wij zijn trots dat de organisatie van het Digital Marketing World Forum ons als communicatieadviesbureau partner heeft gevraagd aandacht voor dit evenement te genereren. Best of both worlds...

Vacature Stage Communicatie & PR (m/v)
De Dutch PR Group is op zoek naar een nieuwe stagiair(e) voor de eerste helft van 2016. Bent of kent u iemand, die graag ervaring opdoet in het communicatie- en PR-vak, dan vernemen wij dat graag.

Even voorstellen…
Dave Querido is sinds juni werkzaam bij de Dutch PR Group. Na zijn studie Bedrijfskunde Management Economie en Recht en een Client Onboarding stage bij de Deutsche Bank, richt Dave zich nu op de zakelijk kant van de Dutch PR Group. Zo verkent hij nieuwe markten en houdt hij zich bezig met acquisitie.