Dutch PR Group

Nieuwsbrief Mei 2015

De maand april ligt alweer achter ons. Met Koningsdag in ‘nieuwe stijl’ zien we hoe oude tradities overeind blijven als deze tijdig aan het huidige tijdsbeeld worden aangepast. Ditzelfde geldt ook voor organisaties en zeker ook voor merken. Naast het plegen van regulier onderhoud moeten organisaties, merken en evenementen worden doorontwikkeld om te kunnen overleven.

De Nationale Dodenherdenking op 4 mei en de Nationale Bevrijdingsdag op 5 mei zijn hierop een uitzondering en naar onze verwachting niet aan verandering onderhevig. Onze cliënt Hetty Verolme had op haar 13e de verantwoordelijkheid over maar liefst 40 jongere kinderen en baby’s met wie zij, verstoken van hun ouders, in Bergen-Belsen verbleef. Haar aangrijpende verhaal heeft zij met onze hulp aan diverse mediarelaties kunnen vertellen. Ook bij Humberto Tan maakte zij nog eens duidelijk dat het belangrijk is te blijven herinneren en dat onze vrijheid steeds weer gevierd moet worden.

In deze nieuwsbrief informeren wij u ook over andere interessante activiteiten die de Dutch PR Group in de maand april heeft uitgevoerd.

Met vriendelijke groet,

Bart Maussen                     Wencke Fassbender

Basefarm erkend als innovatieve IT-aanbieder
In een nieuw rapport ‘Cool Vendors in the European Cloud Computing Market, 2015’ van Gartner Inc, wordt Basefarm erkend als belangrijke speler in de IT-markt. Het nieuwe onderzoeksrapport van Gartner is opgesteld om interessante, nieuwe en innovatieve leveranciers, producten en diensten in de cloud computing industrie te evalueren. Basefarm verdiende de erkenning op basis van de innovatieve, impactvolle en intrigerende oplossingen die Basefarm aan haar klanten levert.

"Hoe heurt het nu" in Bergen?
Smartphones aan of uit tijdens een vergadering? Wat is de geldende etiquette van het moderne vergaderen in 2015? Bij Het Hof in Bergen weten ze in ieder geval dat de omgeving bijdraagt aan het rendement van een goede en in alle beslotenheid belegde vergadering. Op donderdag 18 juni organiseert Het Hof een wel heel bijzondere inspiratie avond met Jort Kelder. Er is een beperkt aantal plaatsen voor publicerende pers. Aanmelden via info@leadspr.com.

Bergen-Belsen overlevende Hetty Verolme in Nederland
Hetty Verolme, die op haar 13de tijdens de Tweede Wereldoorlog ruim 40 kinderen redde, was in Nederland om de herdenking van Bergen-Belsen bij te wonen. Wij grepen deze gelegenheid aan voor verschillende mediaoptredens, zodat haar moedige verhaal niet verloren raakt. Zo hebben diverse dagbladen en tijdschriften Hetty geïnterviewd en verscheen zij bij diverse radio- en TV-programma’s. Bekijk hier de aflevering van RTL Late Night, waar Hetty te gast was.

Lancering Men's underwear Bonne Clé groot succes
In The Dylan, het elegante vijfsterrenhotel van Amsterdam, vond op 16 april j.l. de feestelijke lancering plaats van het men's underwear merk Bonne Clé. Stylist Bastiaan van Schaik presenteerde de eerste (Black & White) collectie van ontwerpster Burcin Kokmeijer-Dagli. De Black & White collectie van Bonne Clé bestaat uit stijlvolle boxers en trunks, T-shirts met ronde hals en V-hals, tanktops en sokken. De luxe en comfortabele ondermode is een must wear voor iedere man die wil genieten van de mooie dingen in het leven!

Boekentip: Verbannen uit Zweden
Onze relatie Oele Steenks beschrijft in zijn de meeslepende roman 'Verbannen uit Zweden' het opmerkelijke huwelijk tussen een jonge Zweede vrouw uit societykringen en een straatarme Hollandse tuinder. Oliver, de eerste zoon, ziet hoe een idylle verwordt tot een drama van overspel, verslaving en agressie. 'Verbannen uit Zweden' is een boek dat je grijpt tot de achtbaan van passie, teleurstelling en dreiging tot stilstand komt. De roman is vanaf heden verkrijgbaar.

Salon Waldorf zoekt meeloopstagiair(e)s PR van o.a. FashionWeek
Salon Waldorf gaat een fashionable zomer tegemoet met de zomereditie van de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam van 3 tot en met 13 juli 2015. Wij verzorgen de PR voor dit evenement en andere opdrachtgevers. Wij zoeken twee meeloopstagiair(e)s, die ongeveer 40 uur per week beschikbaar zijn van half juni tot eind augustus 2015, om onze consultants te ondersteunen bij het uitvoeren van communicatie- en PR strategieën. Bent of kent u iemand die geïnteresseerd is, dan vernemen wij dat graag. Meer informatie over de vacature vindt u hier.

Even voorstellen...
Jack Lowe is sinds februari 2015 stagiair bij de Dutch PR Group. Hij ondersteunt de verscheidene bureaus in het uitvoeren van PR-activiteiten. Nu het eind van zijn opleiding Communicatie aan de NHL Hogeschool te Leeuwarden in zicht komt, doet hij veel ervaring op bij de communicatie en PR van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam: “De combinatie tussen mode en PR is een levendige branche, waarin ik me ook na mijn stage verder wil ontwikkelen.”